неделя, 29 май 2016 г.

КРАСИМИР СТАНЕВ


 

Красимир Веселинов Станев агент на държавна сигурност

Име на агент: Красимир Веселинов Станев
Роден на: 02.11.1952 г.
Роден в: Павликени
Вербувал го служител: о. р. Георги Андреев на 04.10.1989 г., регистриран на 03.11.1989 г.
Ръководител: о. р. Георги Андреев
Структура на ДС: ОбУ на МВР-Балчик-ДС по линия на ВГУ
Работил като: агент
Псевдоним: Борис
Документи: Рег. дневник; картони – обр. 4 – 3 бр. и обр. 6; писмо вх. № 2044/ 25.04.1990 г. за унищожаване с протокол вх. № 393/ 1990 г. личното и работното дело на „Борис“.
Снет от оперативен отчет:
Публична длъжност или дейност: Член на Управителния съвет до 06.03.2008 г.
 
 
Мениджърски конфликт в Албена – Станев и Грозева скарани .
 
01.04.2016
 
Конфликт между мениджъри раздира курорт Албена. Изпълнителният директор на дружеството Красимир Станев е заставил финансовия директор и съсобственик Ивелина Грозева да напусне, съобщава "Капитал" в публикация, озаглавена: "Краят на приказката "Албена". Според изданието дамата, която е била 35 години в управлението на компанията, е обвинена, че иска да разпарчетоса елитния курорт "Албена" и да го превърне в онова кресливо и неугледно място, което са "Слънчев бряг" и "Златни пясъци" по Южното Черноморие. Грозева пък твърди, че  води битка за повече права за малките собственици на дялове в РМД-то.
За разрива в отношенията между дългогодишния тандем Красимир Станев, който е лицето на "Албена", и Ивелина Грозева, която бе дясната му ръка в сянка, говори протоколът от общото събрание на "Албена холдинг", проведено на 7 март тази година. Това е някогашното РМД "Албена 2000", създадено преди 20 години, за да участва в приватизацията и управлението на курорта и което в момента държи дял от 54% в публичното дружество. На извънредното заседание акционерите отстраняват Грозева от Съвета на директорите на "Албена холдинг". Мотивът е "диаметрално противоречива концепция за развитие на дружеството". Освен изваждането й от ръководството на "Албена холдинг" Грозева е отстранена и от управата на "Албена инвест холдинг", а през април предстои освобождаването й и от "Албена" АД.
В телефонен разговор с "Капитал" Красимир Станев обяснил, че основното му притеснение е свързано с евентуалната загуба на контрол върху "Албена". Попитан директно за истинската причина за раздора, 63-годишният Красимир Станев изневерил на джентълменското поведение и казал: "Това, че стигаме пенсионна възраст и сме решили да осребрим нашето участие, не е причина да изоставяме начина, по който сме развивали "Албена". Той уточнил, че проблемите между него и Грозева се появили преди 4 - 5 месеца и че възможност за помиряване има. "Всичко зависи от нея. Тя трябва да си промени политиката и визията за "Албена". Аз не мога да направя компромис", отсякъл Станев.
"Донякъде съм изненадана от действията, предприети напоследък от основния акционер по отношение на промяна в управленския екип. Аз участвам в създаването на "Албена холдинг" от самото начало и заедно с колегите от мениджърския екип успяхме да постигнем уникално развитие на бизнеса, което е в полза на всички акционери и представлява пример за туризма и свързаните с това дейности в България. Понякога обаче настъпват моменти, в които основните мениджъри имат различно виждане за бъдещото развитие на групата, както и за ефективността на използваните ресурси в нея, за което съм сезирала органите на управление", обяснява Грозева в писмо до изданието.
 
 
 
Огнян Донев стана съдружник в Албена с Красимир Станев . Телекомплект Инвест АД е придобило 6,3636% от капитала на Албена инвест холдинг АД в края на април .
 
05.05.2016
 
Телекомплект Инвест АД е придобило 6,3636% от капитала на Албена инвест холдинг АД на 25 април 2016 г. Продавач е Албена АД, съобщава Централен депозитар АД. Investor.bg вече писа, че вероятно Албена АД е продавачът в сделката от края на миналия месец, която е за 2,23 млн. лв., или 350 хил. акции по 6,37 лв. за брой.
Основен акционер с дял от 47,44% в Телекомплект Инвест АД е Огнян Донев, а другите 47,44% са на Венцислав Стоев. Двамата са основни акционери (пряко и непряко) и в компании като Софарма АД (и чрез нея в Софарма Трейдинг АД), както и в Софарма имоти АДСИЦ.
Албена инвест холдинг АД притежава 20,57% от Албена АД, а и двете са основна собственост на Албена холдинг АД, където контролът е в ръцете на Красимир Станев.
Това не е първа покупка на Огнян Донев в българско публично дружество извън неговите проекти. Досега изпълнителният директор на Софарма АД беше прокарал мостове чрез участия в борсови компании като Медика, Доверие обединен холдинг, Арома, Хидроизомат, Тодоров.

За Медика например Огнян Донев трябваше да придобие контрол върху Доверие обединен холдинг АД, което се оказа скъп, дългогодишен процес, блокиран от „отровни хапчета“, а именно специални устави в дъщерни дружества на холдинга.
Доверие обединен холдинг АД е и врата към здравноосигурителни фондове (един от които дори придоби голям пакет акции в Софарма Трейдинг), медицински център, дялове в Хидроизомат (което притежаваше имоти в столичния квартал Дружба).
Телекомплект инвест АД още държи контролен пакет от 5% в Арома Риъл Естейт АД, което пък има имоти в кв. Илиянци, точно до новия фармацевтичен завод на Софарма АД.
Кои са свързващите звена между Огнян Донев и Красимир Станев (Албена АД)
Ясно се виждат две такива. Едното е ПОК Доверие, фондовете на който са големи вложители както в Софарма АД, така и в Албена инвест холдинг АД и Албена АД. Наскоро изпълнителният директор на ПОК Доверие Даниела Петкова дори е предложена за член на Съвета на директорите на Албена АД.
Другото свързващо звено може да е инвестиционният посредник ПФБК - посредник по предлагането на дела на община Балчик в Албена АД през 2014 г. Компанията организира презентация пред инвеститорите с участието на Красимир Станев, който отговори на техни въпроси. Традиционно ПФБК е посредник, близък до собствениците на Софарма АД, заедно с още няколко посредника.
Защо Донев купува?
Само участието от 20,57% в Албена АД оценява холдинга на 41 млн. лв., а капитализацията му достига 35,5 млн. лв.
Освен това Албена инвест холдинг АД притежава апетитни имоти, като например такива на Околовръстното шосе в София в кв. Овча купел чрез България-29 АД, където ще минава третият метродиаметър. Фохар АД в квартал Бояна в София също е на дружеството. Албена инвест холдинг АД има и други дружества в сектора на недвижимите имоти, както и хотели в Боровец и Габрово, притежава и транспортната фирма Албена Автотранс и мебелен завод.
Огнян Донев и неговите компании построиха фармацевтични заводи (в Илиянци и с. Врабево (Троян), разшириха производствените мощности на Медика в Сандански, на Унифарм в София, на Софарма в София, на бившето Българска роза в Казанлък и други. Той инвестира и в офис комплекс в столицата (Софарма Бизнес Тауърс) и логистични центрове (за дистрибуцията на Софарма Трейдинг АД).
Албена АД има медицински център и аптека, както и имоти по цялото българско крайбрежие. Софарма АД има болница и медицински център, както и създава верига аптеки SOpharmacy, с което може да помогне на Албена АД по управлението на тези несвойствени дейности.
Софарма Бизнес Тауърс на Софарма имоти АД може да приюти туристическата агенция Албена Тур ЕАД, която в момента има два офиса в София.
 
 
В следващата част от поредицата ще си поговорим за другарите Иван и Светослав Радеви .

четвъртък, 26 май 2016 г.

БИЛЯН БАЛЕВ


Билян Балев регистрирал офшорна фирма, за да се менажира яхтата му в Монако .
 
 04.05.2016
 
Един от тримата изпълнителни директори на Българската банка за развитие и бивш телевизионен водещ Билян Балев е регистрирал миналата година офшорна компания на Британските Вирджински острови, за да менажира яхта в Монако.
Тази информация се появява от "Досиетата на Панама", съобщава в последния си брой
"24 часа". Медията е партньор на международния консорциум, който разкри голямо количество документи.
Балев обяснява пред изданието, че лодката е в процес на продажба. Той използвал адрес в Монако (за който обяснява, че имотът е под наем), за да регистрира фирмата - Finco Grace LTD, освен това я е декларирал пред Сметната палата.
13-метровата яхта е купена на лизинг през януари 2015 г. Според договора цената на морския съд била 650 хил. евро, но не става известно каква част от лизинга е платил банкерът. Съдът под името
"Анто Мария" е плавал под флага на Сиера Леоне.
В искането за създаването на новата фирма, направено чрез посредническа агенция в Монако, се обяснява, че яхтата, която фирмата трябва да менажира, ще е за частно ползване и ще бъде базирана главно в Монако.
Вестникът посочва, че засега Балев е единственият българин, който попада в категорията Politically е
xposed рerson, с други думи, заемащ публична длъжност. За такива клиенти проверките на правната кантора "Мосак Фонсека" са били задължени да прилагат по-засилен контрол и да изискват доста повече документи.
В декларацията си пред Сметната палата при встъпването си в длъжност декларира, че притежава 99 на сто от базираната в Лондон "Фининвест". Според публично достъпните фирмени регистри във Великобритания собствеността на компанията се дели между него и съпругата му Гергана Дрянкова. В последната си декларация той казва, че е декларирал и Finco Grace.
Регистрирането на последното дружество Балев обяснява с изискване на лизинговата компания при такъв договор, защото не ставало дума за придобиване на актив.
Според официалната визитка на Балев к
ариерата му в банковия сектор започва през 1991 г. в Българска пощенска банка. В периода 1992 - 1995 г. заема позиции в Частна земеделска и инвестиционна банка, Финансово-брокерска къща "София" и Юнионбанк. От 1996 г. до 2001 г. е изпълнителен директор на "Капман" АД. През 2001 г. става управител на компанията "Нобел адвайзърс", а през 2004 г. – на "Форем консултинг България". От края на 2013 г. е изпълнителен директор на ББР. Във визитката не се споменава, но Балев в миналото беше един от водещите на предаването "Плюс-минус" по БНТ.
 
 
 
 
 
В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря 
 
Красимир Станев .
 
 

понеделник, 16 май 2016 г.

КРАСИМИР МИХАЙЛОВ - ПАРГОВ

 
 
Кой е Красимир Михайлов. В първите няколко дни след трагедията в рудник "Ораново" соченият за негов собственик дори не се появява .
 
09.08.2013
 
 
 
"Бизнесмен" от началото на прехода, когато се случи първоначалното натрупване на капитали", така министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев описа сочения за собственик на рудник "Ораново" Красимир Михайлов, известен още като Паргов. В първите няколко дни след трагедията от 16 юли, докато Стойнев и министърът на труда Хасан Адемов спят в гр. Симитли, за да наблюдават спасителната операция отблизо и да помагат, с каквото могат, Михайлов дори не се появява. Първите, които го виждат, са служителите във второ полицейско управление в Благоевград, след като по искане на прокуратурата е обявен за национално издирване.

"На първата секунда знаех за аварията, но аз нямам работа там, защото само ще преча. Колко народ се изредиха на мястото на трагедията да правят черен пиар с трагедията на хората... Някои хора, които са от Симитли, но не знаят дори входа на мината, направиха точно това. За думите на министър Драгомир Стойнев, че ще преразгледа концесионния ми договор за рудник "Ораново", искам да му кажа, че му го подарявам. Нека дойде и развива той българската енергетика", заяви Михайлов на излизане от управлението. Той твърди, че за осем години е инвестирал над 20 млн. лв. "Загубите за същия период възлизат на 5 млн. лв." Странен коментар на фона на различни оценки на експерти, че от 2005 г. досега той не е вложил почти нищо в мината, платил е концесионната такса на държавата само за половин година и на практика няма какво да губи. След поредната трагедия в рудника става все по-ясно, че бъдещата му експлоатация би била възможна едва след много инвестиции, а според някои анализи на експерти по въгледобив - дори невъзможна (вижте
тук)

Единствените, които твърдят, че са го виждали край мината в Ораново в последните дни, са спасителите от Бобов дол, че дори два пъти. Те обаче работят и за рудниците, собственост на Христо Ковачки - човекът, с когото Михайлов-Паргов също преплита интереси. Жителите на по-малките села край Благоевград и Симитли твърдят, че работниците в "Ораново" на последните няколко вида избори са задължавани да осигуряват определен брой гласове за ЛИДЕР. Управителят на мината Валери Манов е общински съветник от същата партия и регионален лидер за Благоевградско. Според публикация на Капитал Daily в националната стратегия за развитие на минната индустрия е записано, че към частното холдингово дружество "Въгледобивна компания" (сред чиито собственици е Никифор Вангелов - зет на Ковачки) спадат "Открит въгледобив", "Въгледобив Бобов дол", мините "Бели брег", "Чукурово" и "Станянци", мина "Черно море", "Балкан 2000" в Твърдица и мина "Ораново". Компанията на Михайлов е съакционери в "Консорциум Енергия МК" с минните компании, контролирани от Ковачки. Консорциумът е собственик на ТЕЦ "Бобов дол". Друг интересен факт е, че първоначално "Мини Бобов дол" са взети под наем от "Балкан МК Ораново", които по-късно трансферират част от активите към фирми, свързани с Ковачки.

Красимир Михайлов е управител и мажоритарен собственик на капитала на "Енергетик 2004" - дружеството е собственик на "Балкан МК" (с управител отново Михайлов), а то от своя страна - на концесионера "Пирин Ораново". Работниците в мината твърдят, че той се представлява от Станислав Тасев, племенник на Михайлов, който има пълномощно да управлява оперативно, като например подписва заповедите за заплати. Всъщност концесията за добив на въглища от "Ораново" е придобита на 7 февруари 2005 г. именно от "Балкан МК", която месец по-рано приватизира рудника, а впоследствие е прехвърлена на "Пирин Ораново".

"Още по-дразнещо от неплащането на таксите е разбирането, че е нормално да се погазва законът", коментира по повод трагедията в Ораново министър Стойнев. В последните 20-ина години според различни публикации в медиите Михайлов демонстрира такова поведение. Въпреки че е получил концесията по времето на правителството на НДСВ и ДПС, от три независими източника неофициално се твърди, че той е бил близък до среди в БСП в края на 90-те, когато председател на партията беше Георги Първанов. Междувпрочем родом от същия пернишки регион, в който е бизнесът на Михайлов. Според публикация във в. "Политика" от 2006 г. по време на събора в радомирското село Радибош тогавашният президент е договорил с Михайлов възможността да складира боклука на София в мина "Иван Русев", която той взел под наем. В средата на 2006 г. Първанов наистина предложи столичната смет да се извозва в рудника.

Последният скандал, месеци преди инцидента в Ораново, е свързан със сметопочистването на гр. Радомир. Кметът на града Пламен Алексиев развали договора с фирма "Мес Ко ММ5" (също свързана с Красимир Михайлов) в края на 2012 г. заради непосилната по думите му цена от близо 2 млн. годишно за местния бюджет. На практика той спря да плаща, а фирмата едностранно прекрати отношенията с общината. Договорът беше сключен през 2009 г. от предишния кмет за срок от 10 години на обща стойност 15.720 млн. лв. без ДДС. Алексиев отказа коментар за "Капитал", Михайлов не беше открит на мобилния си телефон.

В годините назад една от първите публични появи на Красимир Паргов, според различни публикации е като един от собствениците на фалиралата по-късно Добруджанска банка. По-късно интересите му са предимно в животновъдството - той участва в приватизацията на месокомбината в Перник, през 2005 г. се е регистрирал като земеделски производител за отглеждане на едър рогат добитък в село Прибой, има завод за фураж в съседното село Александър Димитров, притежавал е и свинекомплекса "Кембъроу" в благоевградското село Зелендол. Към 1998 г. той притежава месокомбината в Добрич и най-големите свинекомплекси в региона. През 2000 г. беше прострелян в крака в района на радомирското село Прибой. По непотвърдена информация Михайлов живее в къща край язовир "Извор", близо до едноименното село. Край водоема има множество табели, на които пише "Язовирът е частна собственост. Забранено е къпането и риболова". От "Напоителни системи" казаха за "Капитал", че язовирът е отдаден под наем на "Мес Ко ММ5" като "рибностопански обект" през 2012 г. за срок от три години. Няма право да строи или преподава части от имота, както и да пречи на напояването. В никакъв случай не е частна собственост и не може да бъде. Преди месеци в. "24 часа" писа, че Михайлов е заградил общински път край язовир "Пчелина". Паргов е бивш президент на футболния клуб "Миньор" - Перник, прочул се с това, че тероризирал играчите.



  Георги Първанов и кръгът "АБВ" си имали доверен личен ковчежник, който старателно се грижел за финансирането на проекта им, твърди ПИК по информация от източници в големия бизнес. Придворният олигарх на Първанов бил не кой да е, а скандалният собственик на мината - убиец Ораново Красимир Михайлов, погребала 4-ма миньори миналото лято.

Според информирани, предстоели да излязат доказателства (включително и под формата на СРС) за ежедневни и непрекъснати контакти на Първанов и Михайлов, в които двамата уточнявали детайли от общия си бизнес.

"Мина Ораново всъщност е скрита собственост на самия Първанов, Михайлов е подставеното му лице. Двамата се познават по пернишка линия", твърдят източниците на ПИК.                      
 
 
     

 
 
В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря Билян Балев .

 

петък, 13 май 2016 г.

МИРОЛЮБ СТОЛАРСКИ

 
 

Спонсор на ГЕРБ прибира 21 млн. лв. от Столична община .Столичани ще плащат лизинга за автобусите на транспортния олигарх Миролюб Столарски .

 
Собственикът на превозваческата фирма "Карат С" Миролюб Столарски е бил агент ДС с псевдоним Митко. Вербуван е 1988 година и няма данни кога е свален от оперативен отчет. Комисията по досиетата разполага с данни за принадлежност на Столарски към службите и след 10 ноември 1989 година.
Фирмата на Столарски, която е спонсор на ГЕРБ, е в центъра на един от актуалните скандали, след като се разбра, че Столичната община е била на път да даде 3.3 млн. лв. на “Карат С” вместо 600 хил. лв. заради неправилно пресметнати лихви.

Столарски е проверяван в качеството му на член на Управителния съвет (УС) на КРИБ.
Източване на 21 млн. лева от бюджета на Столична община готвят управляващите от ГЕРБ, които решиха да прекратят концесията за 16 автобусни линии от мрежата на столичния градски транспорт. В центъра на схемата е любимият превозвач и спонсор на властта Миролюб Столарски (спряган за транспортен министър в кабинета на ГЕРБ през 2009 г.), собственик на фирмата „Карат С“, която обслужва автобусните маршрути. Най-голяма е сумата, която Центърът за градска мобилност (ЦГМ) дължи на частника за транспортната задача – близо 12.5 млн. лв. Общината трябва да изплати и 7.5 млн. лв. на фирмата за авансовите вноски, направени по лизинга на 26 автобуса. За останалите 44 пък трябва да поеме остатъка от лизинга, сумата за който не е ясна. Така обезщетението, което Столична община ще трябва да плати може да набъбне с още няколко милиона. Заради предсрочното връщане на линиите  „Карат С“ трябва да съкрати 210 души, за което Общината ще преведе на фирмата 1.27 млн. лв. за обезщетения.
Какво налага преждевременното прекратяване на концесията, с която общината дава на Столарски 16 от най-леките автобусни линии в столицата? Никой от замесените не може да даде адекватен отговор на този въпрос. Запознати коментират, че сделката е свързана с проблемите на частника по погасяване на лизинга за закупените нови автобуси. Договорът на „Карат С“ с общината трябваше да изтече през 2017 г., за което време изплащането на рейсовете трябваше да е приключило. Столарски обаче се възползва умело от пропуск в концесионния договор, според който не се позволява промяна в маршрута на 16-те отстъпени линии с повече от 5%. Защо през 2009 г., когато е сключен контракта с „Карат С“, не е предвидена такава възможност, след като плановете за строеж на метрото са ясни много преди това? Именно завършването на подземния транспорт налага промяната в маршрута на автобусите, от която се възползва любимият превозвач на властта.
„Свърши келепирът“. Така хора от бранша коментираха оттеглянето на Столарски от столичния градски транспорт. Според тях промяната на маршрутните линии след пускането на метрото са намалили значително километража, който въртят автобусите на „Карат С“. Именно на тази база и частникът получава възнаграждението си. Според досегашния договор сумата, която получаваше превозвачът е 3.52 лв. без ДДС на км пробег. Не е ясно с колко километра ще бъде намален пробегът на въпросните 16 линии, но ударът по джоба на Столарски ще е значителен. Още повече, че според зам.-кмета по транспорта Любомир Христов цената, която ще се заплаща на ЦГМ за същата услуга ще е 3.00 лв. без ДДС. Защо фирмата на Столарски е получавала по-висока сума, при положение, че цената на горивото през 2009 г. бе значително по-ниска? Отговор отново няма, но близкото приятелство между частника и вицепремиерът Цветан Цветанов хвърля яснота по казуса.
В края на февруари 2009 г. с отдаването на 16-те линии имаше голям скандал, след като синдикатите в софийския градски транспорт скочиха срещу това те да бъдат предоставени на частния превозвач „Карат С“, управляван от Миролюб Столарски.
Столарски беше скандалният участник в преден конкурс за автобусните линии, заради който си отиде зам.-кметът по транспорта в София Велизар Стоилов. На среща между Стоилов и транспортни босове преди време бяха разделени автобусните линии между различни фирми. Записът от срещата им обаче стана обществено достояние и това доведе до оставката на Стоилов.
„За нас сделката с отдаването на автобусните линии на „Карат С“ е корупционна. На частните превози се дават най-леките линии и се парадира, че това е в интерес на софиянци“, коментира тогава председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа“ Розен Зарков. Според изчисления на негови колеги с увеличението на цената на пробег километър, за една година концесионерът печели близо 5 млн. лева. Повече от това, което печели Столична компания за градски транспорт. Синдикалистът допълни, че при обикновения градски транспорт цената на пробег е около 2,80 лв. на километър, а при частните линии е 3,50 лв. и нагоре.
„Леките линии са тези около София-Горубляне, Панчарево, тези които не влизат в града. При тях автобусите не се захабяват, не се хаби гориво, те не влизат в задръствания. Когато бяха поледиците и студовете частниците дори не изкараха автобусите си, за да не ги чупят. Тежките линии са тези, които се движат в града. Те са част от задръстванията, хабят повече гориво и се чупят по-бързо“, обясни още Зарков.
В схемата по отдаването на концесията е намесен и тогавашният зам.-кмет по транспорта, а по късно ресорен министър в кабинета „Борисов“ Александър Цветков. Оглавяваната през 2009 г. от него временна комисия представя своя доклад по сделката, в който са констатирани редица нарушения. Въпреки това за пакета от 16 линии е подписан договор. Четири от линиите, спечелени от „Карат С“ са преотстъпвани на подизпълнители, което противоречи на условията на конкурса. Автобусните линии в конкурса са разделени в три пакета, като 2 от тях били спрени от областния управител, алармираха още общински съветници.
Днес, три години по-късно, далаверата за фирмата на Столарски приключва. Измяната в маршрутите на автобусните линии неминуемо довежда до намаляване на печалбата в джоба на частника и той се възползва от вратичката, договорена в концесионния договор. Така няма да му се наложи да изплаща лизинга на вече закупените и използвани с години автобуси. Дори напротив, приближеният до властта превозвач ще получи подобаващо обезщетение за предсрочното прекратяване на контракта. И всичко се извършва по предложение на частния оператор.
С какви пари ще бъде покрита далаверата? Отново с тези на данъкоплатците, разбира се. В това ни увери зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов, който вече обяви, че ще търси финансиране извън бюджета за градски транспорт, като данъка върху недвижимите имоти например. До появата на нов любим на властта превозвач, който ще се наеме с „нелеката“ задача да източи столичния бюджет.
 
Бизнесменът води гербери на сексекскурзии
 
 
 
Топлите отношения между транспортния олигарх Миролюб Столарски и висшите кадри в ГЕРБ датират от години. Депутати от управляващата партия са редовни посетители в петзвездния хотел на превозвача „Двореца“, намиращ се във Велинград. Най-активни в тази насока били вътрешният министър Цветан Цветанов и депутатът Лъчезар Иванов – Лъчо Мозъка, които през уикендите често отскачали до луксозния палат, вероятно на разноски на домакина. Може би именно в сауната на петзвездния хотел бе решена съдбата на 16 от столичните автобусни линии…
Герберите обаче не се задоволявали с прелестите на планинския български град. В медиите се появи информация, че Лъчезар Иванов и Столарски са били заедно на екзотична почивка в държави, известни като сексдестинации. Те поели към горещите Малайзия, Сингапур и остров Борнео, където европейци и американци отиват главно заради плътските удоволствия на народни цени.
Потърсен за коментар около съмнителната екскурзия, Иванов прояви типичната за ГЕРБ наглост и заяви, че общата им екскурзия е била случайност и той не е подозирал за присъствието на Столарски.
 
Столарски лобира за свой закон в парламента
 
Шокиращ конфликт на интереси лъсна след обявяването на нещатните сътрудници в парламента, където съветник към транспортната комисия бе олигархът Миролюб Столарски, собственик на компанията „Карат С“. Дейността на Столарски в парламента се изчерпа с активното лобиране за скандалните промени в Закона за автомобилните превози, с които се забраняват директните линии между населени места под 30 хил. жители и столицата и които дават огромни предимства на големите превозвачи като неговата „Карат С“.
Самият Столарски обаче не се притесни от конфликта на интереси. „Аз съм председател на Транспортната асоциация и като такъв се занимавам с новото законодателство, с проблемите в транспорта и др. Уведомяваме комисията какви проблеми има в бранша, какви решения предлагаме“, заяви по време на обсъждането на лобистките промени той. На всички обаче стана ясно, че единствените проблеми в бранша, с които се занимаваше, бяха свързани с частния му бизнес интерес.
Справка в регистрите на сътрудниците в парламента ни показва, че към днешна дата Столарски вече не е съветник към транспортната комисия. За сметка на това олигархът остава сътрудник на депутата от ГЕРБ Антоний Йорданов, член на Комисията по труда и социалната политика.
 
 
 
В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря  Красимир Михайлов, известен още като Паргов .

вторник, 10 май 2016 г.

ЛУКАН ЛУКАНОВ


Лукан Луканов е председател на Съвета на директорите на „Арома“ АД и собственик на грандхотел „Велинград“. Г-н Луканов е основател на Съюза на работодателите в България и доскоро бе зам.-председател на Конфедерацията на индустриалците и работодателите в България (КРИБ). В момента е председател на Изпълнителното бюро на съюз „Произведено в България” – организацията, която е добре позната с едноименните си инициативи, но и чието ново ръководство е амбицирано тя да се превърне в истинското обединение на малките и средни производители в България.
Собственикът на "Арома" Лукан Луканов е бил щатен служител на СГУ на МВР-ДС. Проверяван е в качеството му на член на Управителния съвет на КРИБ.
 

Скандалът в "Астера" върви към съда .Двамата съдружници се обвиняват взаимно, че вредят на "Арома".

20.07.2000
 
Шефът на "Арома" Лукан Луканов не допусна вчера пълномощника на своя съдружник в "Астера" Красимир Митев до общото събрание на фирмата. Компанията е собственик на 98,5% от козметичния завод. Причината пълномощникът Георги Митев, брат на Красимир Митев, да не бъде допуснат е, че на 27 юни Луканов обезсили акциите на съдружника си в "Астера холдинг".

Според Митев това е нарушение на устава на дружеството. Луканов смята, че законите са над уставите и се позова на чл. 229 от Търговския закон. Той гласи, че съдружник няма право да гласува, ако се обсъжда негово поведение, довело до щети за дружеството. "Аз също мога да се позова на този член и да изключа Луканов", контрира Митев. И се закани, че и той ще си свика общо събрание.

"Временните удостоверения за притежаваните от мен и от Луканов акции са заложени в ЕБВР и банката не е уведомена, че моите са обезсилени", обясни Митев. Луканов заяви, че ще информира заемодателя си, че акциите на Митев се поемат от "Арома", и обеща да издаде нови временни удостоверения.

Според него Луканов е нанесъл повече щети на дружеството, тъй като "Арома" е доведена до неплатежоспособност. Доказателство за това било спирането на обслужването на заема от ЕБВР. Луканов обясни спирането на плащанията с провеждането на преговори за реструктуриране на заема. Те продължили 6-7 месеца, но се очаквало към края на август да се постигне споразумение за премахване на някои ограничения за "Арома", предвидени в договора.

"Въпреки споразумението с банката да спрем плащанията по главницата по време на преговорите ние платихме $ 1 млн. през юни в знак на добра воля", обясни Луканов.

Митев смята, че с искането на предоговаряне за заема Луканов се стреми да свали забраната за продажба на материални активи на "Арома". "Той иска да продаде линията за алуминиеви опаковки и да закрие цех, който е монополист в страната", обясни Митев и категорично заяви, че бившият му партньор ще ликвидира завода.

Луканов пък обясни, че 1999 г. "Арома" не само не е неплатежоспособна, но е обречена да расте. Тя отчита печалба, 900 000 лв. от която ще бъдат раздадени като дивидент на акционерите, обясни Луканов.

98,5% от акциите държи "Астера", а 1,5% са в ръцете на около 600 дребни акционери. "Няма да има ефективно плащане на дивидент на "Астера", защото тя дължи 3,2 млн. лв. на "Арома", разясни Митев. Според него реално като дивидент щели да се разпределят 1,5% от тези 900 000 лв. - т. е. 13 500 лв.

Красимир Митев твърди, че "Арома" е намалила оборота си с 1 млн. лв. в сравнение с миналата година. Лукан Луканов пък каза, че продажбите за миналата година възлизат на $ 22,5 млн. 73% от реализацията са в чужбина. През юни бил отчетен 35% ръст на продажбите в сравнение с юни миналата година. На вътрешния пазар продажбите са се увеличили 2 пъти спрямо миналата година и през май са били за 1,5 млн. лв.

На общото събрание вчера Лукан Луканов извади от съвета на директорите на "Астера" Манолина Драгиева и Красимир Митев. На техните места влязоха съпругата на Луканов Мая Луканова и Илиян Колев. "Това е правен абсурд и ние ще обжалваме", обясни Драгиева.


ИСТОРИЯ


На 23 октомври 1996 г. ЕБВР отпусна $ 10 млн. на "Астера" за приватизацията на "Арома" и това бе първата българска частна фирма, спечелила доверието на банката. През следващите 2 години трябва да се изплатят още $ 7 млн.
67% от "Арома" бяха купени от "Астера" с този кредит на 12 февруари 1996 за 627 569 950 лв. 10% в брой в деня на подписване на договора, а остатъкът - в рамките на един месец. Поети бяха дългове за 219 млн. лв. Поет бе ангажимент за 5 г. да се инвестират $ 4 950 400.
Манолина Драгиева, до вчера член на съвета на директорите на "Астера", показва копие от заложените в ЕБВР временни удостоверения за акциите в дружеството. До нея е братът на Красимир Митев - Георги, който не бе допуснат до общото събрание, въпреки че показа легитимно пълномощно.
 

Лукан Луканов влезе директно в три от дружествата си .Панамска офшорка е продала близо 1/3 от дяловете си в „Арома”, „Арома козметикс” и „Арома Риъл Естейт”.

13.11.2012
 
Председателят на надзорния съвет и основна фигура в управлението на групата „Арома” влезе официално като собственик на голям пакет акции от дружествата. Това става ясно от обявление на компаниите от групата до Българската фондова борса. Според тях панамската офшорка VP Trade Opportunities SA е продала по близо 1/3 от дяловете си в „Арома”, „Арома козметикс” и „Арома Риъл Естейт”.
Сделките
"Арома риъл естейт" е уведомено от акционера "VP Trade Opportunities" SA, Panama за извършена продажба на 896 888 акции, представляващи 28,95 % от капитала на "Арома риъл естейт" със сетълмент на 07 ноември 2012 г. Дружеството е уведомено от акционера Лукан Луканов за извършена покупка на същите 896 888 акции, представляващи 28,95 % от капитала на "Арома риъл естейт" със сетълмент на 07 ноември 2012 г.
Ден по-рано на 6 ноември са сделките по партидата на "Арома". Продавач отново е "VP Trade Opportunities" SA, Panama, което се разделя с 4 484 441 акции, представляващи 28,95 % от капитала на "Арома".  Лукан Луканов пък декларира покупката на същия брой акции.
VP Trade Opportunities продава същия дял 28.95% и от капитала на " Арома козметикс". Сделката за 896 888 акции е отново със сетълмент от 07 ноември 2012 г.,а  купувачът е познат - Лукан Луканов.
Историята
Трите дружества допреди година бяха част от една и съща компания – „Арома”. В края на септември 2011 г. дружеството се раздели в три отделни „икономически звена”, които да организират работата му. Акциите на „Арома” са известни с това, че са сред малкото на БФБ върху които е имало запор от съда за сделки с тях.  През 2008 г. Софийският градски съд (СГС) издаде заповед, с която наложи забрана за упражняване на правата върху всички акции на козметичното дружество като обезпечение по бъдещ иск срещу него.  Обезпечението беше поискано от собственика на "Рубелла" Красимир Митев, който е бивш съдружник на Лукан Луканов в прекратилата дейността си компания "Астера холдинг".  Тогава Митев обясни исканията си пред медии с това, че има дългогодишен спор с председателя на надзорния съвет, а сега вече и сериозен акционер в "Арома" Лукан Луканов за собственост върху козметичния завод.
 
В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря  Миролюб Столарски .
 
 
 

петък, 6 май 2016 г.

СТЕФАН ШАРЛОПОВ


 
Роден : на 14.10.1962 г. Бургас
Семейно положение : Женен с пет деца
Предполагаемо състояние : 88 000 000 лв
Участия във фирми : Роял Къмпани Груп ЕАД, Роял Сторидж, "ЕС ЕНД ЕМ ИНВЕСТ" ООД, "РОЯЛ ХОЛИДЕЙ АПРИЛЦИ" АД, "КОЛОР БГ" ООД, "РОЯЛ АСЕТС МЕНИДЖМЪНТ" ЕАД, "ШАРЛОПОВ" ЕООД, "ШАРЛОПОВ ХОТЕЛС" ЕАД , "ЕВРОАГРОКОНСУЛТ 2005" ЕООД, "КОЛОР БГ" ООД , „Кристал Парадайз” ООД ,  „Е енд ЕС Уотчис енд Джуълри” ООД , собственик на Ваканционно селище „Созополис” – възстановка на архитектурата, стила и духа на стария град Созопол , Инвеститор в жилищна сграда клас „А” – Парк Резиденс, разположена на бул. „Витоша”.
 
Преди да започне да печели пари, Стефан Шарлопов бил журналист като баща си. Преди промените напуснали Бургас в посока София. „От него наследих дар словото. Работих в 3 вестника – „Девети септември”, „Вечерни новини” и „Кооперативно село”.
 
Стефан Шарлопов започва бизнесът си с търговия. През 1995г. създава Роял Фуудс от където получава прозвището си  "Краля на кроасаните". За известно време е собственик и на Девин и успява да наложи марката като една от най-силните на пазара на минерални води и я продава на Австрийски инвеститор. Шарлопов открива и верига хотели насочени към Спа Туризма и се превръща в един от най-успешните хотелиери в страната. Стефан Шарлопов създава първата частна хотелска верига в България.
 

Компанията „Шарлопов хотелс” АД е основана през 1999г. и предлага на своите партньори и клиенти възможност за организиране на културни и исторически турове в цялата страна, комбинация от ски туризъм, здравен и СПА туризъм, конферентен, еко и селски туризъм. Най-голямото предимство на компанията е гарантирано високо качество и стандарт на туристическите услуги, предлагани от всички хотели на веригата на конкурентни цени. Шарлопов Хотелс включва: Пирин Парк Хотел - 5* в гр.Сандански, Гранд Хотел Мургавец – 4* в к.к. Пампорово, СПА Хотел Девин – 4* в гр.Девин, Гранд Хотел Янтра – 4* в гр.Велико Търново, Еко къщите в с.Боженци и Хотел Палменвалд Шварцвалдхоф – 4S* в гр.Фройденщат, провинция Баден-Вюртемберг, Германия.
Стефан Шарлопов е Председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, Член на борда на директорите на КРИБ, Зам. Председател на Съюза на българската туристическа индустрия и Председател на Гражданско сдружение „Майка България”.
 

Стефан Шарлопов, чието отвличане, както съобщи “Струма”, бе предотвратено благодарение бързата намеса на полицията, завършва магистратура по специалността “Туризъм” в Югозападния университет “Неофит Рилски”, разказаха негови преподаватели. Успоредно с развитието на бизнеса му, един от най-богатите българи, вече на години, се е записал в ЮЗУ и завършва втора специалност след българската филология, по която е първата му диплома от Великотърновския университет. Идеята на Шарлопов е да натрупа теоретическа подготовка, за да доразвие още по-успешно и проспериращите си хотели. При записването за магистратурата хотелиерът бил леко притеснен от задаващата се световна икономическа криза и това била другата причина за решението му да позубри няколко семестъра, довериха негови приятели.
Според преподаватели от катедра “Туризъм” на Стопанския факултет, където 47-годишният Шарлопов е студентът в най-напреднала възраст, до момента не е ползвал никакви връзки и редовно се явява на всички изпити, макар и поради ангажименти това да не става непременно в редовното сесийно време.
Връзката на Стефан Шарлопов с най-големия вуз в Югозапада е и друга - отскоро той е член на настоятелството на университета и оттогава непрекъснато “вербува” най-добрите абсолвенти с оферти за работа в хотелите си - освен в Сандански, Шарлопов има и в Девин, Велико Търново, Копривщица и Германия. След завършването на випуск 2009 бизнесменът обстойно разпитал преподавателите от катедрата и въз основа на техните препоръки избрал няколко от завършилите образованието си момичета за работа в германския си хотел. Заради 4-те езика, които задължително изучават в специалностите на катедрата, благоевградските студенти са едни от най-добре котируемите млади специалисти по целия свят, разяснявал хотелиерът.
 
Съпругата на бизнесмена Бояна пък е представител на “Шопар” за България. Преди година за откриването на първия й луксозен бутик у нас дойде Ева Херцигова. Любопитен детайл е, че Стефан и Бояна са се оженили навръх Нова Година.
 
В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря Лукан Луканов .

сряда, 4 май 2016 г.

ВАНЬО АЛЕКСИЕВ

 
 
Кой е Ваньо Алексиев?Уникално черно Ламборгини Авентадор на стойност 450 хиляди евро паркира редовно пред столичния хотел "Маринела", известен още като Японския. Който има търпение да изчака и да види кой е собственикът, установява, че в него се качва средно висок мъж, облечен в изискан скъп костюм. Той се придвижва, заобиколен поне от петима охранители. Всичките момчета са яки, еднакво високи, със сходно телосложение и в черни дрехи.


Собственикът на впечатляващата кола е един от най-известните в публичното пространство мъже. Казва се Ваньо Алексиев и е собственик на голямата транспортна компания "Биомет" и на най-голямата спедиторска фирма в България, пише столичен всекидневник.

Освен топ модела на Ламборгини той притежава още 2 уникални автомобила "Ролс-Ройс". Ламборгинито му често се ескортирало от черно БМВ Х5, също пълно с охранители.

Ваньо Алексиев е собственик и управител на "Биомет" от 1991 г., създава я веднага след като завършва. Компанията е един от най-големите български превозвачи и извършва почти всички видове транспорт – пътнически, товарен, международен, както и специализиран с хладилни камиони. Сред по-големите клиенти на "Биомет" са "Кауфланд", "Пени маркет", "Шел" и "ОМВ". Алексиев е завършил "Електронна техника" в Техническия университет в София, след което е специализирал "Международни икономически отношения".

Управителят на „Биомет" е 13-ият „Мистър Икономика".

Инж. Ваньо Алексиев печели приза в категорията за цялостен принос в развитието на българската икономика в спор с шефа на АЕЦ „Козлодуй" Иван Генов и проф. д. ик.н. Гарабед Минасан от Икономическия институт на БАН.
Ваньо Алексиев не е германец. В рода му никой не е. Всъщност е роден в Уругвай, но родителите му са чисти българи. Въпреки това у собственика и управител на транспортната компания "Биомет" определено има нещо много немско - изостреното чувство за ред и дисциплина. Често го определят като авторитарен, но той не харесва тази дума: "Просто се опитвам да контролирам нещата максимално", обяснява той. Все пак във фирмата му има наченки на демокрация: по думите на самия Алексиев той взима сам само... 99% от решенията. И така вече 19 години.

Управителят на "Биомет" беше един от десетимата финалисти в конкурса на "Капитал" и "Нова телевизия" "Бизнес личност на годината". Макар че не получи наградата, той се гордее с факта, че печалбата на неговата компания за 2009 г. е по-голяма, отколкото на деветимата му конкуренти, взети заедно. Една от причините за сериозния финансов резултат е широкото портфолио от транспортни услуги, които "Биомет" предлага – товарен транспорт - вътрешен и международен, хладилен транспорт, на течни горива и превоз на пътници. От 2005 г. компанията вече е и в логистичния бизнес - с единствения си засега такъв център в Севлиево, изграден за нуждите на предприятията от групата на "Идеал Стандарт". Със своите 200 камиона, цистерни и автобуси, които поддържа в собствен сервиз, фирмата е сериозен конкурент във всички транспортни сегменти.

"Биомет" е единствената компания, в която Алексиев някога е работил. Основава я през 1991 г., веднага след като завършва висшето си образование. Може би затова за него тя не е просто бизнес, а има и сантиментална стойност: "Създал съм я наистина от нулата. Затова, макар и трудно, макар и понякога затормозяващо, се радвам, като работя. При някои хора удовлетворението идва от повечето свободно време, при други от пътуванията и почивките, при мен идва от работата. Не бих издържал дълго, без да работя", казва той и звучи съвсем искрено. Това е и причината мениджърът да откаже да продаде компанията, въпреки "фантастичната сума", която преди няколко години по време на икономическия бум настойчиво му предлага един инвестиционен фонд.

Алексиев продължава да държи на "Биомет" и при последвалия срив на пазара. Всъщност той не се оплаква кой знае колко от кризата - намерил е начини да запази фирмата си жизнена и конкурентоспособна. Само дето в България не вижда почва за истинска конкуренция. 






В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря
Стефан Шарлопов .