Червеният олигарх Димо Димов, собственик на „Автомагистрали – Черно море“ АД, вдига работниците си на протест заради неизплащане на изработени близо 37 млн. лв. с ДДС за ремонта на магистрала „Тракия” по договори, сключени по времето на хунтата ГЕРБ.
Интересното е, че фирмата е собственост на шуменския бизнесмен Димо Христов Димов, един от най-близките на доскорошния сив кардинал на БСП Димитър Дъбов, показа проверка на Narod.bg.
От дружеството в Шумен заявиха, че от края на април се опитват да получат заработените средства от държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД. Липсата на решение от страна на Министерството на регионалното развитие и Пътната агенция е довело до забавяне на заплати в размер на над 7 548 000 лева и принудително спиране на работа във всички звена. Предстоят съкращения на работници.
Шуменската фирма „Автомагистрали Черно море“ обезобразява по чудовищен начин хълм Шилото в Бургас. Това е най- високата точка в рамките на общината и е уникално природно богатство. Още по фрапиращо- цялата местност е тракийско светилище от дълбока древност. Вместо Бургас обаче да развива местен еквивалент на Перперикон, хълм Шилото и пространство от близо 100 декара са в динамитното менгеме на известната строителна фирма.
Дългогодишния й ръководител Димо Димов е концесионер, а скалната маса от възвишението се взривява и се смила на чакъл и пясък. Това продължава с години, от 2001 година насам. В „12 без 5“ правителството на Иван Костов разписва концесия за цели 35 години, малко преди да падне от власт. Картината на място е чудовищна. Хълмът реално е преполовен вече, взривове се правят и дълбочинно. Цялата територия в рамките на концесията пък е натровена. Там пак с комерсиална цел работят непрестанно бетонни, асфалтови и варови възли.
В нормална държава това едва ли би се случило. Самият Димов пък се сочи за изключително близък до делата на червеният хардлайнер Димитър Дъбов. Известен още като „Властелинът на Шумен“, а възрожденския град не рядко бива кръщаван „Дъбовград“ по комплексни причини.
„Автомагистрали Черно море“ и други знайни и незнайни фирми, недвижимо и движимо имущество за много милиони в родна и чужда валута, се свързват именно с политикът- бизнесмен. Това обаче което се случва в Бургас буди много сериозно безпокойство и за друго. Контроните институции са замлъкнали странно.
Има решение на Общинския съвет още преди пет години да бъде ограничена или направо прекратена концесията. Кметът Димитър Николов изпрати искането и протестната нота на народните избранници до компетентното министерство. Развитие няма никакво,а това повдига много въпросителни с криминален нюанс. „Шилото“ не е изравнено със земята с днешна дата, само поради една единствена причина, според запознати. Незасегнатата половина на хълма от другата страна е собственост на общината, а не държавата и не е в спектъра на скандалната концесия.
В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря Веселин Денков - Веско Брадата .
Няма коментари:
Публикуване на коментар