Олигарсите: Един Пайнер на 55
27.10.2008
Ако ни питате какво е истински олигарх, това е човек, който е символ на цял град. Точно такъв случаят с инж. Митко Димитров. Името му е синоним на Димитровград. Той е роден в Града на младостта преди 55 години.
Единственият продуцент в България, създал пълен цикъл в шоубизнеса – от намирането на таланти през отпечатването на афишите и албумите им в собствена база до лансирането по лична телевизия и във верига заведения.
Пайнера, както го знае цяла България, е завършил "Технология на машиностроенето" във ВМЕИ - Варна. Работил е 11 години като машинен конструктор и 6 години като главен механик. В началото на 1990 г. регистрира фирмата "Пайнер", която кръщава на любимата си уредба. На нея записва и презаписва фолк. Тогава пазара в Димитровград е най-големият битак у нас, а вероятно и на Балканите, а веселата стока върви повече от топъл хляб.
Това е етапът на първоначалното натрупване на капитала. После фирмата започва професионални записи на оркестри и индивидуални изпълнители, производство на аудио- и видеоносители за вътрешния пазар и за износ и търговска дейност. През декември 2001 г. Димитров пуска и проекта на живота си - музикалната телевизия "Планета", която преди бума на Диемите, беше най-гледаната у нас след бТВ, Нова и БНТ.
Макар да държи цяла империя с повече от сто изпълнители в каталога си и офиссгради в Димитровград и София, печатници, студия, хотел и верига заведения, Пайнер е семейна фирма.
В нея работят малко хора, които обаче вършат много работа. Инженерът е главен мениджър, съпругата му Мария е търговски бос, а синът им е криейтивът на компанията.
Почти член на семейството е и Жени Димова – дясната ръка на троицата, която държи всички контакти и контролира изкъсо ангажиментите на певиците. Ако е вярно, че средният хонор на изпълнителите в момента е между две и три хиляди лева, а всеки от тях прави поне 10 участия на месец, става въпрос за оборот от десетки милиони само от концерти.
Именно това храни империята, понеже дори и създателят й вече официално споделя, че тиражите падат, също като камъните от легендарния фолкхит.
Всъщност, според последната концепция на Пайнера неговата продукция не е фолк, а е “чист денс”.
Ето и цялостната му идея, изложена където му е мястото - пред проевропейския в. Дневник: “Бих казал, че ние изградихме балканската Евровизия на музиката. Мина жанровото време на "Радка пиратка". Пред вестника той разкрива и бъдещите си творчески планове в туризма, а ежеднвеникът на магната Прокопиев живо се интересува и от дълбоко професионални теми във фолка като “Защо в България досега не се е появил изпълнител от нивото на Цеца Величкович, Деспина Ванди или Таркан?”.
На което Пайнер отвръща:”Защото чак сега се открехваме към Европа и света”, очевидно забравил простия факт, че ние сме в ЕС, а Сърбия на Цеца и Турция на Таркан – НЕ.
Единственият продуцент в България, създал пълен цикъл в шоубизнеса – от намирането на таланти през отпечатването на афишите и албумите им в собствена база до лансирането по лична телевизия и във верига заведения.
Пайнера, както го знае цяла България, е завършил "Технология на машиностроенето" във ВМЕИ - Варна. Работил е 11 години като машинен конструктор и 6 години като главен механик. В началото на 1990 г. регистрира фирмата "Пайнер", която кръщава на любимата си уредба. На нея записва и презаписва фолк. Тогава пазара в Димитровград е най-големият битак у нас, а вероятно и на Балканите, а веселата стока върви повече от топъл хляб.
Това е етапът на първоначалното натрупване на капитала. После фирмата започва професионални записи на оркестри и индивидуални изпълнители, производство на аудио- и видеоносители за вътрешния пазар и за износ и търговска дейност. През декември 2001 г. Димитров пуска и проекта на живота си - музикалната телевизия "Планета", която преди бума на Диемите, беше най-гледаната у нас след бТВ, Нова и БНТ.
Макар да държи цяла империя с повече от сто изпълнители в каталога си и офиссгради в Димитровград и София, печатници, студия, хотел и верига заведения, Пайнер е семейна фирма.
В нея работят малко хора, които обаче вършат много работа. Инженерът е главен мениджър, съпругата му Мария е търговски бос, а синът им е криейтивът на компанията.
Почти член на семейството е и Жени Димова – дясната ръка на троицата, която държи всички контакти и контролира изкъсо ангажиментите на певиците. Ако е вярно, че средният хонор на изпълнителите в момента е между две и три хиляди лева, а всеки от тях прави поне 10 участия на месец, става въпрос за оборот от десетки милиони само от концерти.
Именно това храни империята, понеже дори и създателят й вече официално споделя, че тиражите падат, също като камъните от легендарния фолкхит.
Всъщност, според последната концепция на Пайнера неговата продукция не е фолк, а е “чист денс”.
Ето и цялостната му идея, изложена където му е мястото - пред проевропейския в. Дневник: “Бих казал, че ние изградихме балканската Евровизия на музиката. Мина жанровото време на "Радка пиратка". Пред вестника той разкрива и бъдещите си творчески планове в туризма, а ежеднвеникът на магната Прокопиев живо се интересува и от дълбоко професионални теми във фолка като “Защо в България досега не се е появил изпълнител от нивото на Цеца Величкович, Деспина Ванди или Таркан?”.
На което Пайнер отвръща:”Защото чак сега се открехваме към Европа и света”, очевидно забравил простия факт, че ние сме в ЕС, а Сърбия на Цеца и Турция на Таркан – НЕ.
В следващата част от поредицата ще си поговорим за другарката Нела Сандалска.
Няма коментари:
Публикуване на коментар