„Агромах“
Фирмата е създадена през
1995-а с предмет на дейност – обработка на земеделски земи и зърнени култури.
Именно при управлението на Тройната коалиция тя получава правото да почиства
речните корита от наноси и боклуци, причинили големите наводнения. Вместо да ги
почиства, компанията започва да извлича инертни материали и това превръща
зоната край река Струма в лунен пейзаж, сочат сигналите от онова време. Но
всички те остават глас в пустиня. Още тогава се заговори, че просперитетът й се
корени в любовта към нея на обитателя на Сараите – Ахмед Доган. Твърди се, че
всъщност той бил реалният й собственик.
Според официалните
фирмени регистри тя е собственост на на Методи Бачев и на Христо Савев от
Симитли. Когато е регистрирана, Бачев е само на 22 години, безработен и без
опит в какъвто и да е бизнес. Младите мъже едва ли не за 24 часа се превръщат в
успешни и много търсени бизнесмени, яхват скъпи джипове. По онова време се
говореше, че скъпото возило на Бачев било подарък лично от Ахмед Доган като
благодарност за доброто управление на
фирмата.
Дълговете на една голяма
строителна фирма към фалираната Корпоративна търговска банка са 121.5 млн.
лева. Заемите са в списъка с „Лоши кредити“, публикуван от синдиците на
банката. Това са част от парите, с които беше „нагърбен“ данъкоплатецът чрез
държавен заем за покриване на щетите от краха на КТБ. Но вместо държавата да
направи усилие, за да събере тези пари, става обратното: Държавата, в лицето на
Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), плаща на други фирми по цесии и така
вземанията са напът да станат несъбираеми. Напълно законно.
Тази схема беше описана
от бившия председател на СДС Борис Марков в социалната мрежа Фейсбук. Марков
заяви, че в края на 2014-а Агенция „Пътна инфраструктура“ е платила общо 3.8
млн. лв. на фирмата „Агромах Холидей“, което според него е станало неправомерно
и със съучастието на шефа на АПИ инж. Лазар Лазаров. Самият Лазаров реагира
веднага, като заяви, че ще съди Марков за клевета. Той отрече да има
неправомерни плащания и обясни, че агенцията многократно е плащала на други
дружества по цесии, а само за тази поръчка е имало няколко цесии.
Предварителното обявление
за тол системата за 200 млн. лв. е изпратено на 19 февруари.Предвидената дата
за начало на процедурите за възлагане и продължителност на поръчката е 11
април. Публична информация за взето решение
тол системата да се прави от АПИ, а да не се възлага обществена поръчка, обаче
липсва. Марков твърди, че говори по темата от четири месеца, но никой така и не
обръщал внимание на думите му.
Крупните
строители на магистроли разследване за укрит ДДС . По време на акцията
служителка на „ Агромах „ опитала да изнесе сак с един милион евро .
11.03.2016
Крупните строителни фирми
„ Агромах „ ЕООД и „ Пътища Пловдив „ АД които са сред строителите на
магистралите „ Марица „ и „ Струма „ , се разследват за укриване на ДДС в
размер на 14 милиона лева. Двете компании са регистрирали няколко дъщерни
дружества , които участват като техни подизпълнители при изграждане на
строителни обекти . Те са получавали доставки от „ буферни „ фирми , чрез които
са си осигурявали необходимите документи за намаляване на дължимия ДДС . Сред „
буферните „ фирми са „ Пътища Пловдив груп „ ЕООД , „ Кейт транс гео „ ЕООД .
От своя страна „ буферите
„ са използвали документален поток , създаден от серия кухи фирми ,
регистрирани на лица с нисък социален статус . Целта е била да се затвори
схемата на данъчната измама.
При претърсванията и
изземванията в офис на фирмите в Лом са открити накити на стойност около
500 000 лв.
Разследваните за данъчни
измами фирми са свързани помежду си . Благоевградската „ Агромах „ , която е
собственост на 38 – годишния Христо Асенов Савев , притежава „ Пътищ Пломдив „
ЕООД пък е собственост на „ Пътища Пловдив „ АД чиито управител е 40 –
годишната Маргарита Попиванова .
Прокуратурата:
51 млн. лв. злоупотреби при изграждането на АМ "Марица". Става дума
за допълнително извършени дейности .
26.04.2017
"Далавера" за
над 50 милиона лева при строежа на АМ "Марица". По това време шеф на
"Агенция пътна инфраструктура"-АПИ е бил Лазар Лазаров, напуснал
малко преди да започне разследването.
Освен сигнал от ОЛАФ за
нередности при изпълнение на строителните дейности при изграждането
магистралата, прокуратурата е получила сигнал и от двама депутати през юни
миналата година, съобщи говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова пред
БНТ.
Милионите отишли не за
изграждане на отсечка от магистралата, а АПИ организирала нагласен конкурс за
обществена поръчка за отводняване на почвата на АМ "Марица". Без
извършена количествено стойностна сметка, работата е възложена на "Пътища
Пловдив", които получили 51 млн. лв. за ремонт на едва 4 км от участъка за
стабилизиране на почвата.
Арнаудова посочва, че
обществената поръчка за изграждане на лот 1 от АМ "Марица" е
спечелена от италианска фирма, която е трябвало да изгради трасето от 31 км. за
общо 133 млн. лв. За 4-те километра са платени допълнително тези 51 млн. лв.
На 17 септември след
извършена тримесечна проверка специализираното звено Антикорупция започва
досъдебно производство за безстопанственост и престъпление по служба.
"Установили сме
категорично, дори с гласни и писмени доказателства, че шефът на АПИ е поканил
на среща и са пристигнали представители на "Пътища Пловдив". Те са
казали, че поръчката ще им струва 50 млн. лв. Шефът е възложил да изготвят
нужната документация така, че да спечелят поръчката. И те са я спечелили",
поясни Арнаудова пред БТВ.
"Спечелилият
поръчката е "Пътища Пловдив". АПИ в онзи момент е управлявана от
Лазар Лазаров, а "Пътища-Пловдив" можете да си направите проверка кой
ги управлява", заяви Арнаудова пред Нова ТВ.
В следващата част от
поредицата ще си поговорим за другаря
Димитър Караненов .
Димитър Караненов .
Eee те ти честни и успешни кретени грешка бизнесмени
ОтговорИзтриване