понеделник, 21 ноември 2016 г.

ГЕОРГИ БОНИН


Бонин е известен бизнесмен във Варна, "захлебил" непосредствено след 10 ноември.
 Три имена - Георги Павлов Бонин
- Дата на раждане-17.09.1949 г.
- Място на раждане-гр. Пловдив
- Випуск 1968-1973 г. на ВВМУ
- Качество - Щатен служител
- Структури, в които е работил ДС - Варна; ДС, ПГУ
Документи, свързани с кариерното му развитие
Със заповед № 138/ 16.01.1976 г. е назначен за разузнавач III степен;
със заповед № 129/ 07.09.1978 г. е преназначен за разузнавач II степен;
със заповед № 509/ 03.09.1979 г. е преназначен за инспектор;
със заповед № 659/ 23.12.1980 г. е преназначен за инспектор в ПГУ;
със заповед № 18/ 09.01.1989 г. е изпратен на 5 месечна школа в КГБ-СССР.

Георги Бонин - бизнесменът колекционер завършва Висшето военноморско училище със специалност "Корабоводене". 17 години работи в Българския морски флот, 4 от тях - като представител на компанията в Италия. През 1990 г. основава своя фирма "Бон Марин", която се занимава с наемане на екипажи и превоз на товари. Тя се разраства до холдинг. През 2006 г. съвместно с немската компания "Фрапорт" печели концесия на летищата във Варна и Бургас, а по-късно продава акциите си на "Химимпорт". Георги Бонин е известен като страстен познавач на историята и меценат за издаването на книги на морска тематика.Бизнесменът е познат като колекционер на картини, а напоследък - и на стари и редки автомобили. За своето BMW 850 i Racing Dynamics той е получил купа от Парада на елегантността във Варна през 2009 г. В колекцията си има също реплика на Mercedes-Benz 500 К 1936 г.
Според публикации във варненски медии, той е свързан със задържаните на 20.10.2015 г. при акция на ГД БОП Веселина Спасова, Кастадин Костадинов, Димитър Тодоров, Пламен Димитров и Иван Динов. Тогава е претърсен и дома на близката до тях Красимира Колева. „Двете дами, наричащи себе си „безнесдами” имат неясен и твърде съмнителен бизнес. Този бизнес ги води до дела в полза на Веселин Марешки, но и обслужващи интереса на Георги Павлов Бонин в различни доходоносни бизнеси”..Името му е свързано с фирмите : „ ВИ ТИ СИ „АД , „ БОН МАРИН „ АД , „ КОНСТРУКТУС“ ЕООД , „ ЕВРИТИНГ БЪТ ДЪ БОКС „ АД , „ ЛИЛИЕЛИ „ ООД , „ ФЕНДЕР „ ЕООД , „ ЛОГОПОРТ „ АД , „ БРЕЙВ МАСТЪР ЛОДЖИСТИК „ ЕАД , „ „ БМ ГАСТ „ ЕООД , „ ГАЗ ИНЖЕНЕРИНГ „ ЕООД и др. Публична длъжност или публична дейност - Член на Управителния съвет на Асоциация на индустриалния капитал в България от 21.10.2005 г. до 21.09.2007 г.

"Химимпорт" АД придоби контрол върху "БМ Стар" ЕООД, което е концесионер на летищата във Варна и Бургас заедно с немската фирма "Фрапорт". КЗК одобри сделката .
11.03.2008
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши закупуване от страна на "Химимпорт" АД на всички акции с право на глас от капитала на "Молет" АД, съобщават от антимонополния орган.
"Молет" АД е едноличен собственик на "БМ Стар" ЕООД, което заедно с германската компания "Фрапорт" е концесионер на летищата във Варна и Бургас. Дружеството държи 40 на сто от акциите на германо-българския консорциум, който стопанисва черноморските аеропортове - “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“.
Собственици на "Молет" с равни дялове са компаниите "Харнес" и "Кобина". Собственик на "Харнес" е Георги Бонин, който притежава 100% от "БМ Стар". Бонин е и сред управляващите на "Молет". Справка в ДАКСИ показва, че той е и в ръководството на дружеството за буксирна дейност на "Химимпорт" - Ви Ти Си, пише Дневник.bg.
Според информационния регистър ДАКСИ "Молет" е с предмет на дейност бизнес услуги и има капитал от 50 хил. лв. към 22 октомври 2007 г.
В уведомлението, изпратено до КЗК, "Химимпорт" АД посочва, че крайната цел на одобрената днес сделка е придобиването на миноритарно участие във "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. 
В края на 2006 г. "Химимпорт" придоби мажоритарен дял от "БМ Порт", собственост на Бонин, което е концесионер на пристанището "Леспорт" във Варна. При придобиването Бонин коментира, че са водени преговори с представители на икономическата група ТИМ, която контролира "Химимпорт", за морските летища.

Стотици милиони източени покрай проекта АЕЦ "Белене".
01.06.2011
Общо 117 милиона евро са източени от проекта АЕЦ "Белене", показва одитен доклад, изготвен още през 2009 година от старши одитора на Българския енергиен холдинг Велко Пеев. Той разкрива, че за тази сума, платена от НЕК на различни компании, няма оправдателни документи.
В доклада му е намесено името и на компанията "Бон Марин Холдинг", която държи договор за транспортирането на ядреното гориво на АЕЦ "Козлодуй" и участва заедно с "Фрапорт" в концесията на летищата във Варна и Бургас.
Отделно от липсата на всякакви документи по тези контракти, плащанията към консултанта по ядрения проект "Парсънс" са надвишили 4 пъти първоначално договорена сума, а от българска страна не са направили никакви постъпки към компанията да ускори работата. По този договор има фактури без имена и подпис на съставители, както и самоволно надписване на суми, които са приети от страна на НЕК.

Варненската "Къща дърво" влезе в сборника "1000 x European Architecture".
27.12. 2011
Високотехнологичната "Къщата Дърво" във Варна на арх. Борислав Игнатов стана единствената българска сграда, включена в новото, второ издание на престижния сборник "1000 x European Architecture" ("1000 х Европейска архитектура") на издателството - Braun Publishing .


"Къщата дърво" е собственост на варненския бизнесмен Георги Бонин и се намира в околностите на Варна. Завършена през тази година, "Къщата дърво", се е настанила в скат над борова гора и грабва със сдържана, но завладяваща съвременна визия.

В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря  Александър Сталийски .



Няма коментари:

Публикуване на коментар