Стефан Хаджиниколов е
роден на 2 април 1949 г. в София. Завършил Електроника в МЕИ . Има дипломи за
електронен инженер и за специалист по международни икономически отношения.
Цялата му кариера преминава в авотомобилния бизнес. Започнал е през 1978 г.
като стоковед в "Автокореком", където се издига до шефското кресло.
От 1991 до 1993 г. е генерален директор на фирма "Варко" -
първият официален дистрибутор на МАЗДА за България . Един от инициаторите за
създаването на Съюза на вносителите на автомобили в българия (СВАБ). От 1995 г.
е управляващ директор на "Сумит моторс" - официален вносител у нас на
"Мазда" и "Киа". На 24.04.2014 г. в гр. София се проведе
Общо събрание на Асоциацията на автомобилните производители и техните
оторизирани представители в България /ААП /, на което бе отчетена дейността на
УС през изтеклия двугодишен мандатен период. За изпълнителен
директор на асоциацията бе преизбран г-н Стефан Хаджиниколов. Семеен, с две
деца.
154 автомобила за НАП и
ДАНС са доставени след конкурс по мярка на един-единствен кандидат.
Парите са отпуснати в
последните дни на кабинета "Орешарски". Предложението е извън дневния
ред и кабинетът отпуска 7,6 милиона лева. 3,6 милиона от тях са за закупуване
на нови автомобили за ДАНС.
На 30 юни, в последния
ден преди да влязат в сила поредните промени в Закона за обществените поръчки,
Държавната агенция за национална сигурност обявява търг за покупката на 84 нови
автомобила, 4 от които - луксозни джипове. Параметрите на автомобилите са
толкова конкретни, че в условията за участие е посочено с точност до 5
сантиметра колко да са дълги, колко широки, колко да е разстоянието между осите
им. Посочени са подробности като цвят и технически детайли.
Изпълнителният директор
на Асоциацията на автомобилните производители Стефан Хаджиниколов ни разказва,
че има тенденция държавните ведомства да правят подобни търгове.
„Отнема се пазарната
основа с една единствена цел и всички се досещаме каква е тя. Отпадат всички
останали и остава само избраният предварително”, разказва Хаджиниколов.
Цялата ирония в
ситуацията е, че именно ДАНС е призвана да разследва корупцията при
обществените поръчки.
Към 30 юни 2016 г. в
България са регистрирани 4 130 195 превозни средства, като около 40% от тях са
на възраст над 20 години. Новите (до 5 години) леки коли в
България са едва 4,4 на сто.
Българският автомобилен
пазар е изключително странен. Вносът и продажбите за година са много големи и
неслучайно страната ни е на едно от първите места в Европа по регистрирани коли
спрямо населението.
Проблемът е, че почти 90%
от сделките са за потребявани коли, при това в голямата си част на преломна
възраст. Това е причината градовете ни наистина да преливат от стари превозни
средства и да се "задъхват" от газове и мръсотия. Затова и столицата
ни се нарежда измежду най-мръсните градове в Европа.
В следващата част от
поредицата ще си поговорим за другаря Теодор Дечев .
Няма коментари:
Публикуване на коментар