Сдружението “Булгаргеомин Лтд.” ДЗЗД включва фирмите “Тектона”, “Моран Трейд” и “Моран Уест”. Формално “Булгаргеомин Лтд.” се управлява от лицето Венцислав Кръстев от Перник, свързано с добре известния собственик на сметоизвозващата фирма “Титан” Димитър Йосифов Борисов близък до ГЕРБ.
Използване на сила, свален екипаж и превземане на либийски танкер. Пиратският сюжет не се разиграва някъде край бреговете на Сомалия, а в бургаския залив. Либийският танкер BADR на държавната либийска компания General National Maritime Transport Company (G.N.M.T.C.), който стои арестуван на пристанище Бургас от ноемри 2017 г., е бил придобит от българска частна компания, свързана с групата на фирмите за чистота "Титан" с помощта на частен съдебен изпълнител, Гранична полиция и "Морска администрация", сменени са флагът и името му и е изваден извън териториалните води на страната.
Претендент за собствеността на либийския танкер е сдружението “Булгаргеомин Лтд.” ДЗЗД, което се представя за наследник на едноименната държавна фирма, но всъщност няма нищо общо с нея. “Булгаргеомин Лтд.” претендира, че е купило от държавната компания “Булгаргеомин” ЕАД /в несъстоятелност/ вземане от либийската държава постановено през 1995 г. На практика всички действия на “Булгаргеомин Лтд.”, пред българските съдилища и ЧСИ, за да получи танкера БАДР, се основават на един доказано невалиден документ – морска ипотека от гръцки нотариус, която е фалшифицирана и подпечатана с апостил по изключително нагъл начин. Тя беше официално анулирана, а гръцките власти арестуваха местен бизнесмен и обявиха за международно издирване управителя на “Булгаргеомин” Асен Кавдански, който сега се укрива в Сърбия.
Като пиратите
Разследването на „Биволъ“ разказва стъпките по влизането във владение на танкера и смяната на екипажа, като всичко се е състояло с участието на Гранична полиция и „Морска администрация“, като сайтът стъпва на доклад на капитана на кораба Абдул Джалил. Според информацията на „Биволъ“ всичко се е случило на 21 декември 2018 г. До танкера пристигнали не един, а два катера, от които се качили около 30 души, сред които униформени служители на Гранична полиция, въоръжени гардове от „Башев секюрити тийм“ и цивилни лица, представили се за новите собственици на кораба. Въпреки противопоставянето от страна на капитана той и екипажът са били свалени от кораба, като на 22 декември екипажът отлетял от летище Варна по процедура за депортиране. Във Варна пристигнал от София либийският консул. Той закарал капитана обратно в Бургас, за да попълнят жалба в полицията за завзетия насилствено кораб. В полицията обаче отказали да приемат жалбата. Капитанът и консулът се прибрали в София, където капитанът описал събитията в жалба, връчена на посланика. След това той заминал за Либия с полет през Истанбул. Конфискуваният в Бургас либийски танкер вкара България в международен конфликт . Либия е заплашила, че ще задържа всеки български кораб в нейни пристанища като реципрочна мярка, а българската компания твърди, че е в правото си.
В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря Асен Христов.
Няма коментари:
Публикуване на коментар