събота, 1 октомври 2022 г.

АНГЕЛ БАТАКЛИЕВ

Ангел Батаклиев е едно от знаковите лица на БСП в Югоизточна България. Той е бивш общински съветник на социалистическата партия в Пловдив, дългогодишен изпълнителен директор и приватизатор на градския транспорт. През 2007 година пловдивският „Градски транспорт“ е обявен за продажба от общината. На втори опит единствен кандидат е Ангел Батаклиев - местен бизнесмен и бивш общински съветник от БСП. Чрез дружеството си “Транс сити” той закупува 67% от общинското предприятие “Градски транспорт Пловдив” за сумата от 5 128 500 лева, а след това го фалира абсолютно умишлено. Междувременно през него минават близо 17 млн. лв. под формата на субсидии и приходи. Не стига това, но бизнесменът не внася нищо в НАП и най-безцеремонно от 2013 година оставя на произвола на съдбата, без заплати и препитание над 350 свои служители. До 2020 г. задълженията на пловдивския приватизатор са почти 19 милиона лева. Капакът на всичко, обаче е стремежът му да бламира продажбата на активи на фалиралото предприятие “Градски транспорт Пловдив” с цел покриване на поне част от дълговете му. Това твърди назначения синдик Николай Митов. Според назначения синдик Николай Митов, Ангел Батаклиев директно или чрез подставени лица се опитва да сипе студена вода на кредиторите на дружеството и най-вече на работниците, останали без заплати и оспорва всяко решение в очакване да изтече давността. Оказва се, че за плащането на първоначалната приватизационна цена от 5 128 500 лева, Батаклиев дава едва 1 млн. лева свои пари. Останалите над 4 млн. лв. идват от приватизираното дружество, което залага свой имот срещу кредит. Излиза, че за малко над милион лева, бизнесменът става монополист на транспорта в Пловдив. При сключването на приватизационния договор обаче има изискване и за инвестиционна програма, според която Батаклиев е трябвало да достави нови автобусни и тролейбусни коли за срок от 20 месеца. Вместо 60 автобуса и 65 тролейбуса са били закупени 50 автобуса, които оказва се са по-стари от 5 години, каквото е било първоначалното изискване. На всичкото отгоре те са закупени не от въпросния приватизатор, а от самото дружество. И макар да има клауза в договора, Батаклиев не е санкциониран, а пловдивчани трябва да се сбогуват с екологичния си транспорт… Заради неизпълнение на приватизационния договор, през 2012 г. той е прекратен от общината. Но делата продължават да се точат. А към днешна дата Пловдив е изправен пред реалната опасност да остане и без градски траспорт, на фона на ескалиращите цени на горивата.

02.09.2009

„Община Пазарджик оказва натиск върху фирмите ми и ме принуждава да извършвам превозите по старата транспортна схема, въпреки че преди повече от месец Общинският съвет реши да намали броя им с над 300 заради липса на рентабилност.“ Това заяви управителят на „Градски транспорт" и превозвач в Пазарджик Ангел Батаклиев. Той бе категоричен, че е против намеренията на администрацията да обяви нов конкурс за транспорта след съкращаване на курсовете и се закани, че ще обжалва действията на кмета пред Административния съд, ако това стане.

15.11.2010

Общинският съветник от БСП Ангел Батаклиев е осъден да заплати 1 113 767 лева за неизпълнение на приватизационния договор на Градски транспорт. Решението е взето от Пловдивския окръжен съд. Адвокатската кантора на Дани Каназирева, представлявана от адвокат Елена Гунчева, пое безвъзмездно и спечели делото за неустойка, заведено от Пловдивската общинска агенция за приватизация (ПОАП). Със свое решение от 12 ноември съдът постанови, че искът на ПОАП е доказан и по основание, и по размер, съобщи Dariknews.bg.

03.07.2012

20-ина шофьори и кондуктори от фирмите на Ангел Батаклиев – Градски траспорт и Транс сити, се разбунтуваха пред централата зад гара Филипово за забавени близо година и половина заплати. Те заплашиха със стачка до месец, а самият Батаклиев от три дни е със счупен крак. Представителите му – ген. Кольо Бъчваров от Градски транспорт и Петър Неделчев от Транс сити, отказаха да приемат Декларацията на протестиращите, нямали правомощия. Според главния счетоводител на фирмите – Румяна Кондова, задълженията по трудови договори са около 400 000 лева. Заплати се изплащат на 60%, което се позволява от Кодекса на труда при форсмажорни обстоятелства. От КТ Подкрепа обаче призовават работниците да заведат дела срещу собственика, като поемат юридическата защита безплатно. Досега около 60 служители на Ангел Батаклиев са завели дела.

19.09.2012

Описа и изземването на рейсовете от собственика на „Градски транспорт" Пловдив Ангел Батаклиев се отлага за неопределено време. Окръжният съд е спрял изпълнителното дело за просрочие по лизинга на автобусите заради постъпил друг иск за обявяване в несъстоятелност на дружеството на Батаклиев. Оказва се, че фирмата, поискала фалита, е на неговата дъщеря. „Какво значение има кой е управител на търговското дружество. Важното е, че сега спокойно ще оперираме с активите си". Така Ангел Батаклиев коментира образуваното по искане на дъщеря му производството за несъстоятелност, с което за момента се спира изземването на рейсовете. Припомням, че те са закупени по лизингов договор, който не се обслужва навреме. Междувременно стана ясно, че Батаклиев има проблеми не само с пробега на тролейбусите, но и с изпълнението на автобусните линии, фиксирани по договора с общината.

20.06.2013

Батаклиев сам си е кредитор, иска от себе си шест милиона . Община Пловдив има срок до края на тази седмица да предяви пред Окръжен съд всички вземанията, които има от Ангел Батаклиев, мажоритарен собственик на фалиралата фирма „Градски транспорт” в Пловдив. Това съобщиха от правната дирекция на Голяма община. От там уточниха, че задълженията са около 107 000 лева без лихвите и по този начин общината е и един от кредиторите. Ангел Батаклиев пък потвърди, че общината му дължи 7 млн. лева. Вече е проведено общо събрание на всички кредитори на фалиралата фирма. Община Пловдив е трябвало да напусне събранието, тъй като не е била включена в този списък. Илиян Иванов, директор на правна дирекция съобщи още, че е интересен факта, че точно "Транс сити", изпълнителен директор на която е Ангел Батаклиев, формира задължения към "Градски транспорт" АД с мажоритарен собственик пак Батаклиев в размер на над 6 млн.лв и се нарежда на второ място като кредитор след НАП.

19.04.2018

Хасиендата на Красимир Батаклиев излиза на търг за 1,2 млн.лева заради борч към „Общинска банка” Красимир Батаклиев, син на червеното величие Ангел Батаклиев, дългогодишен изпълнителен директор на градски транспорт в Пловдив, ще загуби красивия си морски палат в Равда заради дългове, показа проверка на Флагман.бг. Хасиендата е на три етажа, намира се на метри от морския плаж в Равда, а в двора има и собствен басейн. Имението се изважда на публична продан от частния съдебен изпълнител Ивелина Божилова заради необслужен кредит от 1,26 млн.лева към „Общинска банка”.

Имотът е собственост на една от семейните фирми на Батаклиеви – „Лайънс секюрити” ООД, в която съдружници са Красимир и сестра му Николета. Управител е Красимир Батаклиев, чието име изплува в още няколко компании – „Ник лайн груп” ООД, „Бе ге файнанс” АД, „КН пропърти” ООД, „Ес ти ес” ЕООД и други.

В следващата част от поредицата ще си поговорим за другаря Красимир Любомиров Велчев .

Няма коментари:

Публикуване на коментар